Comunicat davant l’escalada repressiva i la greu situació de retrocés de llibertats i drets fonamentals.

Catalunya està vivint unes setmanes d’excepcionalitat absoluta. L’actitud de l’estat espanyol i del seu govern, i el conjunt de mesures preses per intervenir econòmicament i política el pais i evitar que el seu poble pugui expressar-se lliurament en un referèndum, ahir va fer un salt qualitatiu.

La repressió exercida per les forces de seguretat de l’estat, l’assalt a escoles i altres centres de votació, la violència de les agressions a persones amb actitud pacífica i la seva forma desproporcionada i descontrolada, en definitiva, la voluntat sistemàtica d’impedir a la ciutadania a expressar la seva opinió -sigui quina sigui- ens ha portat a un estat d’excepció.

Com a persones i entitats de l’economia social, que treballem per la transformació econòmica i la justícia social a través de posar les persones i les seves necessitats en el centre de totes les seves activitats, no podem romandre impassibles davant d’aquesta piconadora de drets socials i polítics i la greu situació de retrocés de llibertats i drets fonamentals.

Per tot això, des de Coòpolis, Ateneu Cooperatiu de Barcelona, volem:

1. Mostrar la nostra absoluta repulsa pels fets de l’1 d’Octubre i per l’escalada repressiva protagonitzada per l’estat espanyol, i la nostra solidaritat i calor a totes les persones que van patir agressions o vexacions per part dels uniformats.

2. Exigir la retirada de totes les mesures destinades a la intervenció de les nostres llibertats individuals, socials i polítiques.

3. Agrair a totes les persones, entitats, col·legis, escoles, instituts i altres centres de votació que van fer possible la jornada d’ahir el seu compromís i la seva dedicació.

4. Exigir la retirada de la policia espanyola i la guàrdia civil de territori català. Més enllà dels agents concrets responsables de les milers d’agressions, entenem que com a cossos policials han quedat totalment deslegitimats per exercir cap mena de funció a Catalunya. Exigir també que s’investigui i es condemni a tots aquells agents responsables d’agressions o vexacions.

5. Donar suport a tots els actes d’autoorganització popular en defensa de les llibertats fonamentals

6. Adherir-nos a la convocatòria de vaga general del 3 d’octubre, no només com a persones, si no també com a entitats que composem l’Ateneu Cooperatiu, i posar-nos a disposició per tot allò que es pugui necessitar.

7. Convidar a totes les cooperatives i entitats de l’economia social i a les seves organitzacions o espais de representació a mostrar el rebuig als fets succesïts arran de la convocatòria del referèndum i a donar suport a les convocatòries de denúncia dels fets i aquelles adreçades a poder articular-nos com a subjecte polític.

Sants, 2 d’octubre de 2017